Handleiding activeren digitale sleutel (zorgmedewerkers)
Handleiding voor het activeren van uw digitale sleutel op uw smartphone (voor zorgmedewerkers)
Stap 1 - Open de email met de activatiecode op uw smartphone
U heeft een email ontvangen van Telelock. Afzender is sleuteluitgifte@mijntelelock.nl. In deze mail staat alles wat u nodig heeft om uw digitale sleutels te activeren.
Aandachtspunten:
- Zorg ervoor dat u email op uw telefoon kunt ontvangen
- Gebruik het email adres waar we uw code naar toe hebben gestuurd.
- Als u de email van Telelock niet kunt vinden, kan het zijn dat deze in de spamfolder met "ongewenste berichten" tercht is gekomen. Open deze folder of gebruik de zoekfuctie in uw email programma. Zoek "telelock".
Stap 2 - Download de Toegang App
In de email die u van Telelock heeft ontvangen, staat een link naar de Toegang App.
Klik eerst op de link naar de App Store of de Play Store om de App "Toegang" te downloaden op uw smartphone.
Ga na het installeren van de App "Toegang" terug naar deze email van Telelock.
Aandachtspunten:
- De "Toegang App" in de App Store / Play Store is van uitgever Triple Eye B.V.
Stap 3 - Activeer de digitale sleutel met de “Toegang” app
U heeft na het installeren van de "Toegang" app de email van Telelock weer geopend.
Klik op de link met de digitale sleutelcode en klik dan bij “Bestand openen met Telelock Toegang” op ALTIJD.
Openen met klik op “Toegang”
Aandachtspunten:
Klik niet op b.v. Chrome of Internet. U maakt in dat geval direct verbinding met uw Internet browser en u ziet dan het Oeps! scherm omdat u de digitale sleutel probeert te activeren via uw Internet browser.
Geef toestemming voor gebruik locatievoorziening
De eerste toestemming die gevraagd wordt is dat de App de functie locatievoorziening van uw telefoon mag gebruiken.
Opmerking:
De functie locatievoorziening is nodig voor de app om tijdens het opstarten van de app een Telelock slot te kunnen vinden.
Geef toestemming voor gebruik Bluetooth
De tweede toestemming die gevraagd wordt is dat de App de functie Bluetooth van uw telefoon mag gebruiken.
Opmerking:
De functie Bluetooth is nodig voor de app om verbinding te kunnen maken met het Telelock slot om het slot te kunnen openen.
Stap 4 - Activeren digitale sleutelcode
De ontvangen digitale sleutel wordt eenmalig geactiveerd op uw smartphone.
Volg onderstaande stappen om uw registratie te voltooien.
LET OP: Deze digitale sleutel is gekoppeld aan uw persoonlijke email adres. U kunt deze digitale sleutel niet kopiëren. Bij verlies van uw smartphone of wanneer u een nieuwe smartphone krijgt, dan dient u een nieuwe activatiecode aan te vragen. Als u deze nieuwe code activeert krijgt u weer dezelfde toegangsrechten als bij uw vorige telefoon.
Invoeren wachtwoord
Voer uw wachtwoord in en herhaal het wachtwoord.
Voer hierna uw pincode in. Scroll naar beneden om uw pincode in te voeren.
LET OP : HEEFT U TELELOCK EERDER GEBRUIKT?
- Gebruik dan het wachtwoord wat u vorige keer bij de registratie heeft gebruikt (anders krijgt u een foutmelding "login failed")
- Weet u uw wachtwoord niet meer? Geen probleem, u kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via mijntelelock.nl
Invoeren pincode
Voer uw pincode in van minimaal 5 cijfers. Herhaal deze pincode. Klik hierna op de knop “OK”.
Bevestiging registratie digitale sleutel
Na het invoeren van de benodigde gegevens krijgt u de meldingen “Medewerker geregistreerd" (zwart blokje) en "Sleutellijst bijgewerkt” (groen blokje). De digitale sleutel is nu geactiveerd.
Aandachtspunt:
Wanneer u zich in de buurt van een Telelock slot bevindt, ziet u de digitale sleutel(s) en twee knoppen voor “openen” en “sluiten”. Indien u niet in de buurt van een Telelock slot bent is dit scherm leeg en ziet u de melding geen deuren binnen bereik"".
Stap 5 - Controleer toegangsrechten
Om te zien of u digitale sleutels met toegangsrechten heeft, klikt u in de app op de drie horizontale streepjes linksboven.
Er komt dan een menu tevoorschijn met een aantal opties:
“mijn sleutels", "vernieuw sleutels", voeg registratiecode toe" en "over deze app“.
Klik op “mijn sleutels” en u ziet alle sleutels van deuren waarvoor u van uw organisatie toegangsrechten heeft gekregen. Zie u geen sleutels in deze lijst, neem dan contact op met uw beheerder.
Lijst met beschikbare sleutels
In de lijst mijn sleutels ziet u de sleutel van het slot staan waar u toegangsrechten heeft.
Foutmeldingen bij activeren van uw digitale sleutel
Er zijn een aantal oorzaken waardoor het niet lukt om uw digitale sleutel te activeren. Klik op onderstaande link waar u snelle oplossingen kunt vinden.
U heeft geen verificatiecode nodig
Activeer de digitale sleutel via de link vanuit uw email.
- U kunt de code niet overtypen of los kopiëren en plakken
U heeft geen verificatiecode nodig
- Volg bovenstaande stappen om uw digitale sleutelbos te activeren