Foutmelding bij activeren digitale sleutel: "Ongeschikt apparaat" of "Oeps scherm"

Oeps Vergelijk 0

Foutmelding bij activeren digitale sleutel: "Ongeschikt apparaat" of "Oeps scherm"

Situatie: Activeren van digitale sleutel lukt niet vanwege foutmelding dat het apparaat of de App ongeschikt is (Oeps! scherm).

Oorzaak: De link moet geopend worden door de Telelock "Toegang" App, maar door de instellingen van de smartphone wordt de link geopend met de internet browser.

Oplossing 1: U kunt de link met de code uit de email ook “knippen” uit de email en in de App “plakken”. Zie ook instructies op deze website.

Oplossing 2Als u vanwege smartphone beleid van uw organisatie niet bevoegd bent oplossing 1 uit te voeren, neem dan contact op met de servicedesk voor telefonie of ICT van uw organisatie.

Oeps Vergelijk 1

Activeer Telelock op uw telefoon

U gaat Telelock gebruiken op uw telefoon, dan is het belangrijk dat u de digitale sleutel activeert op uw telefoon.

Wat heeft u daarvoor nodig?

  • Email op uw telefoon
  • U kunt de email met de sleutelcode op uw telefoon ontvangen
  • Uw werkgever heeft ervoor gezorgd dat u uw telefoon goed staat ingesteld voor gebruik van apps.

 

Aandachtspunten:

  • Nieuwe activatiecode: Als u de code al heeft geactiveerd op uw laptop of chromebook, vraag dan een nieuwe code aan.
  • Wachtwoord: Als u de code voor een tweede keer activeert gebruik dan hetzelfde wachtwoord als bij de eerste keer activeren.
Oeps Vergelijk 2

Als u 2 apparaten gebruikt, activeer Telelock op uw telefoon

Uw mail en dossiers werkt u bij vanaf uw tablet. Maar voor het openen van deuren bij uw cliënten is de telefoon waarschijnlijk makkelijker in gebruik.

Wat heeft u daarvoor nodig?

  • Email op uw telefoon
  • U kunt de email met de sleutelcode op uw telefoon ontvangen
  • Uw werkgever heeft ervoor gezorgd dat u uw telefoon goed staat ingesteld voor gebruik van apps.

 

Aandachtspunten:

  • Nieuwe activatiecode: Als u de code al heeft geactiveerd op uw laptop of chromebook, vraag dan een nieuwe code aan.
  • Wachtwoord: Als u de code voor een tweede keer activeert gebruik dan hetzelfde wachtwoord als bij de eerste keer activeren.
Oeps Vergelijk 3

Activeer de code vanuit uw email met de toegang app

De activatiecode voor uw digitale sleutelbos is versleuteld met uw persoonlijke email adres. Activeer deze code met de toegang app.

Wat moet uw doen?

  • Open de email applicatie op uw telefoon
  • Open de mail met de activatiecode (afzender: sleuteluitgifte@mijntelelock.nl)
  • Als u wordt gevraagd met welk programma deze link moet worden geopend, kies dan de toegang app. 

 

Aandachtspunt:

  • Als u direct het scherm krijgt met de foutmelding, dan kunt u de code handmatig in de applicatie kopieren. Zie daarvoor onderstaande beschrijving.

 

 

Oeps Vergelijk 4

Handmatig activeren van de code in uw app

Als het niet lukt om de code te activeren door op de link te klikken, dan kunt u de activatiecode handmatig activeren.

Wat moet uw doen?

  • Open de email applicatie op uw telefoon
  • Open de mail met de activatiecode (afzender: sleuteluitgifte@mijntelelock.nl)
  • Kopieer de koppeling met de activatiecode uit uw mail (zie plaatje)
  • Open de toegang app op uw telefoon
  • Plak de koppeling met de activatiecode in de app (zie plaatje)
  • Vervold het registratieproces op uw telefoon
  • Zie onderstaande link voor het hele activatieproces

 

Aandachtspunt:

  • Kopieer niet alleen de code, maar kopieer de koppeling met de code. De eenmalige activatiecode is versleuteld met uw persoonlijke email adres.