woensdag 1 juni 2022

Foutmelding "referentiecode in gebruik"

Foutmelding bij activeren digitale sleutel - "referentiecode is al in gebruik"

 

Foutmelding referentiecode in gebruik

Situatie: Activeren van digitale sleutel lukt niet vanwege foutmelding dat de digitale code al gebruikt wordt: foutmelding "referentiecode is al in gebruik" of "activatiecode is al in gebruik".

Oorzaak: Uit veiligheidsoverwegingen kan elke digitale sleutel maar één keer gebruikt worden. De activatiecode die u gebruikt is al eerder gebruikt, bijvoorbeeld op uw vorige telefoon. Als u een nieuwe telefoon heeft of nieuwe installatie doet, moet u een nieuwe registratiecode aanvragen.

Oplossing: Vraag uw beheerder om een nieuwe activatiecode op te sturen

 

Oplossingen voor uw organisatie (afhankelijk van afspraken over Telelock sleutelbeheer)

1. Telelock uitgifte van digitale sleutels door een steunpunt of wijkserviceteam van uw organisatie

Vraag uw contactpersoon voor Telelock om u een nieuwe digitale sleutel te sturen. Dit is meestal een wijkserviceteam, of een servicedesk voor telefonie of ICT. Zie vervolgens instructies op deze website voor installatie van uw nieuwe sleutel.

2. Telelock uitgifte van digitale sleutels door uw zelfsturend wijkteam.

Vraag het contactpersoon uit uw wijkteam om u een nieuwe digitale sleutel te sturen. Zie vervolgens instructies op deze website voor installatie van uw nieuwe sleutel.

3. Telelock uitgifte van digitale sleutels door Telelock klantenservice

Uw organisatie heeft een service overeenkomst met Telelock afgesloten. Indien het beheer van digitale sleutels voor uw organisatie wordt uitgevoerd door Telelock kunt u een nieuwe registratiecode aanvragen via dit aanvraagformulier. Zie vervolgens instructies op deze website voor installatie van uw nieuwe sleutel.