Telelock nieuw wachtwoord aanvragen
Wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan
Wanneer u moet inloggen bij Telelock heeft u een wachtwoord nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor beheerders die via de mijntelelock.nl portaal digitale sleutels uitgeven en voor medewerkers of mantelzorgers die een nieuwe telefoon hebben en hun digitale sleutel opnieuw moeten activeren.
Bij inloggen op de mijntelelock.nl omgeving of als u uw digitale sleutel met de nieuwe activatiecode uit de email activeert wordt u om een wachtwoord gevraagd. Gebruik dan het wachtwoord dat u heeft gekozen toen u de digitale sleutel de eerste keer heeft geactiveerd.
Bent u het wachtwoord vergeten? Vraag dan eenvoudig een nieuw wachtwoord aan (zie plaatje)
Klik op de link “wachtwoord vergeten?”.
In het scherm dat verschijnt kunt u uw email invoeren. Let op voer hier het email adres in waarmee u inlogt op het mijntelelock.nl portaal of dat is gebruikt bij het activeren van de digitale sleutel. Voor zorgmedewerkers is dit bijna altijd het zakelijke email adres.
U krijgt een bevestiging dat de link is verstuurd om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Let op dat u deze link binnen 15 minuten gebruikt om uw wachtwoord te veranderen !
U ontvangt een email van Telelock op het mailadres wat u heeft opgegeven.
Klik op de link uit de email.
U komt nu uit in de mijntelelock portaal, waar u uw wachtwoord kunt wijzigen.
Consument gebruik
Let op: krijgt u geen email binnen, dan kan het zijn dat de email binnekomt op het standaard email adres dat Telelock voor u heeft aangemaakt. Neem dan contact op met Telelock via het contactformulier.
Voer uw nieuwe wachtwoord in
U ziet nu een invulscherm
- Voer eerst het email adres in waarmee u in de portaal inlogt
- Voer daarna u uw nieuwe wachtwoord in
- En herhaal het wachtwoord
- Bevestigen met "doorgaan".
Met dit nieuwe wachtwoord kunt u vervolgens weer inloggen op het mijntelelock.nl portaal of het proces doorlopen om uw nieuwe digitale sleutel te activeren.