Handleiding Telelock - activeren digitale sleutel op uw smartphone (voor mantelzorgers)

Handleiding voor eerste gebruik Telelock app en ophalen digitale sleutels

Korte handleiding Telelock App voor mantelzorgers, buren en familie

 

1 Activeer Mantelzorg Uitnodiging

Stap 1 - Open de email met de activatiecode op uw smartphone

U heeft een email ontvangen van Telelock. Afzender is sleuteluitgifte@mijntelelock.nl. In deze mail staat alles wat u nodig heeft om uw digitale sleutels te activeren.

Aandachtspunten:

  • Zorg ervoor dat u email op uw telefoon kunt ontvangen
  • Gebruik het email adres waar we uw code naar toe hebben gestuurd.
  • Als u de email van Telelock niet kunt vinden, kan het zijn dat deze in de spamfolder met "ongewenste berichten" tercht is gekomen. Open deze folder of gebruik de zoekfuctie in uw email programma. Zoek "telelock". 
2 Activeer Mantelzorg App

Stap 2 - Download de Toegang App

In de email die u van Telelock heeft ontvangen, staat een link naar de Toegang App. 

Klik eerst op de link naar de App Store of de Play Store om de App "Toegang" te downloaden op uw smartphone. 

Ga na het installeren van de App "Toegang" terug naar deze email van Telelock. 

Aandachtspunten:

  • De "Toegang" App in de App Store / Play Store is van uitgever Triple Eye B.V.
3 Activeer Mantelzorg Code

Stap 3 - Klik op de link in uw email om de Toegang App te openen

U heeft na het installeren van de "Toegang" App de email van Telelock weer geopend. 

Klik op de link met de digitale sleutelcode en klik dan bij “Bestand openen met de Toegang App” op ALTIJD.

Openen met klik op “Toegang”

 

Aandachtspunten:

  • U kunt kiezen om de link te openen met de Toegang App of met uw Internet Browser. 
  • Klik niet op b.v. Chrome of Internet. U maakt in dat geval direct verbinding met uw Internet browser en u ziet dan een foutmelding (het Oeps! scherm) omdat u de digitale sleutel probeert te activeren via uw Internet browser. 
Telelock Email Registratiecode Locatie Permissie 1

Geef toestemming voor gebruik locatievoorziening

De eerste toestemming die gevraagd wordt is dat de App de functie locatievoorziening van uw telefoon mag gebruiken. 

Opmerking:

De functie locatievoorziening is nodig voor de app om tijdens het opstarten van de app een Telelock slot te kunnen vinden. 

Telelock Email Registratiecode BT Permissie

Geef toestemming voor gebruik Bluetooth

De tweede toestemming die gevraagd wordt is dat de App de functie Bluetooth van uw telefoon mag gebruiken. 

Opmerking:

De functie Bluetooth is nodig voor de app om verbinding te kunnen maken met het Telelock slot om het slot te kunnen openen. 

6 Activeer Mantelzorg Activatiecode

Stap 4 - Activeren digitale sleutel

De ontvangen digitale sleutel wordt eenmalig geactiveerd op uw smartphone. U kunt deze digitale sleutel niet kopiëren. Bij verlies van uw smartphone of wanneer u een nieuwe smartphone krijgt, dan dient u een nieuwe digitale sleutel aan te vragen.

Activeer uw sleutel door op OK te klikken

7 Activeer Mantelzorg OK

Bevestiging registratie digitale sleutel

Na het invoeren van de benodigde gegevens krijgt u de meldingen “Geregistreerd" (zwart blokje) en "Sleutellijst bijgewerkt” (groen blokje). De digitale sleutel is nu geactiveerd.

Aandachtspunt: 

Wanneer u zich in de buurt van een Telelock slot bevindt, ziet u de digitale sleutel(s) en twee knoppen voor “openen” en “sluiten”. Indien u niet in de buurt van een Telelock slot bent is dit scherm leeg en ziet u de melding geen deuren binnen bereik"".

8 Activeer Mantelzorg Controleer

Controleer toegangsrechten

Om te zien of u digitale sleutels met toegangsrechten heeft, klikt u in de app op de drie horizontale streepjes linksboven.

Er komt dan een menu tevoorschijn met een aantal opties:

“mijn sleutels", "vernieuw sleutels", voeg registratiecode toe" en "over deze app“.

Klik op “mijn sleutels” en u ziet de sleutel van de deur welke u net heeft geactiveerd. 

9 Activeer Mantelzorg Mijn Sleutels

Lijst met beschikbare sleutels

In de lijst mijn sleutels ziet u de sleutel van het slot staan waar u toegangsrechten heeft.

10 Oeps

Foutmelding: Oeps! er is iets fout gegaan

Er zijn een aantal oorzaken waarom u deze melding kunt krijgen:

  • Oorzaak: U heeft de "Toegang" app nog niet op uw telefoon staan
  • Oplossing: download eerst de toegang app en probeer het nog eens
  • Oorzaak: U activeert de sleutel vanuit de mail op uw laptop of chromebook
  • Oplossing: activeer de digitale sleutel met uw telefoon, waarmee u ook de digtiale sleutels gaat gebruiken.
  • Oorzaak: De instellingen van uw telefoon zorgen ervoor dat de link met de web browser wordt geopend, en niet met de toegang app.
  • Oplossing: U kunt de code ook handmatig knippen en plakken.

 

Oplossing: Handmatig kopiëren van de toegangscode

U kunt de activatiecode ook handmatig aan de app toevoegen. U opent de email van Telelock met de activatiecode, selecteert de activatiecode en kopieert deze. Vervolgens opent u de app. Opent het "Menu". Kiest "Voeg sleutel toe", dan plakt u de code.

13 Activeer Zorg Fout Handmatig

U heeft geen verificatiecode nodig - activeer uw digitale sleutel via de link uit uw email

Activeer de digitale sleutel via de link vanuit uw email.

  • U kunt de code niet overtypen of los kopiëren en plakken

U heeft geen verificatiecode nodig

  • Volg bovenstaande stappen om uw digitale sleutelbos te activeren

Veel gestelde vragen over activeren digitale sleutel

Oplossing 1: instellingen op uw smartphone aanpassen U kunt op de smartphone onder systeem instellingen bij Applicatiebeheer de “Standaardinstellingen wissen” bij de app Chrome of Internet of beiden. Hierna krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten. Oplossing 2: Handmatig kopiëren van de toegangscode Een andere mogelijkheid is om handmatig in de app de toegangssleutel toe te voegen.

U kunt de activatiecode ook handmatig kopiëren naar uw toegang app. U opent de email van Telelock met de activatiecode, selecteert de activatiecode en kopieert deze. Vervolgens opent u de app. Opent het "Menu". Kiest "Voeg sleutel toe", dan plakt u de code.

Uw smartphone is ingesteld op het openen van links vanuit de email met uw internet browser, en niet met een app. U kunt deze instellingen op uw smartphone aanpassen. Open de "instellingen" van uw smartphone, kies "Apps" of "applicatiebeheer"; kies de internet browser of browsers die u gebruikt (Chrome, Internet of Safari) en kies “Standaardinstellingen wissen”. Als u dit heeft gedaan en daarna op de link uit de mail met de activatiecode klikt krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten.