Gedeeld sleutel beheer

Hoe werkt het

Elk slot wat op een deur gemonteerd is wordt aangemeld onder www.mijntelelock.nl Nadat het slot aangemeld is krijgt u standaard 5 unieke digitale sleutels om anderen uit te nodigen tot toegang van uw woning. Indien u niet meer wilt dat een of meerdere personen toegang krijgen haalt u gewoon deze digitale sleutel(s) weer terug en geeft desnoods deze sleutel weer uit aan een ander. (elke uitgegeven sleutel is uniek) Wilt u meer dan 5 personen uitnodigen voor toegang tot uw woning dan kunt u extra digitale sleutels bij bestellen. (tot maximaal 500 stuks). Aan een (zorg) organisatie hoeft u maar één digitale sleutel te versturen. Met deze ene digitale sleutel kan de (zorg) organisatie zijn medewerkers (eventueel in wijkteams) toegang verlenen tot uw woning.

Gebouwenbeheer

Speciaal voor woningcorporaties en een VVE van gebouwen hebben we een apart beheer platform ontwikkeld. Indien een slot (of deurcontroller) geplaatst wordt op een algemene toegangsdeur kan deze aangemeld worden onder gebouwenbeheer. Elk gebouw krijgt zijn eigen code en deze code wordt geplaatst in het slot van een of meerdere cliënten met een Telelock slot in hetzelfde gebouw. Hierdoor krijgt een persoon die toegang heeft met een digitale sleutel tot een woning met een Telelock slot automatisch toegang tot de algemene toegangsdeur. Andere bewoners die geen Telelock slot op hun voordeur hebben hier geen last van. Deze bewoners gaan nog steeds op dezelfde manier bij de algemene toegangsdeur naar binnen zoals voorheen. (alleen van toepassing met een deurcontroller) Elk slot heeft ook standaard digitale sleutels zodat een woningcorporatie of VVE ook digitale sleutels op afstand kan uitgeven van de algemene toegangsdeuren naar b.v. onderhoudsbedrijven.

Organisatiebeheer

Een organisatie beheert geen sloten maar wijst ontvangen digitale sleutels toe aan medewerkers van de organisatie. Elke medewerker van een organisatie heeft één unieke digitale sleutel ontvangen op zijn smartphone of tablet. Toegangsverlening met deze ene unieke digitale sleutel wordt toegewezen in het organisatie platform. Medewerkers kunnen geplaatst worden in wijkteams (groepen) waardoor een ontvangen sleutel van een cliënt direct toegewezen kan worden aan een team. Voor externe organisaties zoals alarmering enz. is het mogelijk om meerdere organisaties te beheren. Hierdoor is het mogelijk om medewerkers van verschillende organisaties toegang te verlenen voor bijvoorbeeld één of meerdere woningen. (b.v. bij ongeplande zorg, nachtdienst en zorgcirkels)

Mobiel

Een digitale sleutel wordt via een emailadres ontvangen op een smartphone of tablet. De gebruiker krijgt met deze mail gelijktijdig een link om de app te downloaden vanuit de playstore. Nadat de app gedownload is kan de digitale sleutel die ontvangen is toegevoegd worden in de app waardoor er toegang verleend kan worden. Sloten zijn alleen zichtbaar binnen het bereik en als de digitale sleutel toegangsrechten heeft. Een cliënt heeft de mogelijkheid bij toegang van medewerkers van een organisatie om een pincode toe te passen. Elke medewerker bepaalt eenmalig zijn eigen pincode zodat er niet voor elke woning een andere pincode nodig is.

Minimale eisen voor een smartphone:

Sinds meerdere jaren wordt er in Nederland hard gewerkt aan de Telelock producten, de software en de app voor de mobile smartphones en tablet. Op veiligheid en privacy is er rekening gehouden met de hoogst haalbare mogelijkheden die in Nederland van toepassing zijn. Alle data wordt in Nederland opgeslagen. (aparte documentatie is hiervan bij ons of onze partners op te vragen) Telelock is een unieke toegangsverlening met gedeeld sleutelbeheer en in Nederland ontwikkeld met de mogelijkheden dat de cliënt zelf digitale sleutels uitgeeft, voor woningcorporaties om zijn algemene toegangsdeuren op afstand te beheren , voor een zorgorganisatie om medewerkers met één digitale sleutel toegang te verlenen tot maximaal 65000 woningen per groep, en voor extern beheer om toegang te beheren van bewoners en meerdere organisaties.