Telelock pincode
Gebruik van pincode
Tijdens gebruik van de App wordt gevraagd naar uw pincode. De bewoner of uw organisatie heeft in dit geval het gebruik van een pincode als extra beveiliging ingesteld. Gebruik de pincode die u tijdens de installatie zelf heeft gekozen.
Instellen pincode
Tijdens het activeren van uw digitale sleutel wordt u gevraagd om een wachtwoord te kiezen en daarna om een pincode te kiezen.
In de meeste gevallen kunt u zelf een pincode kiezen.
Enkele zorgorganisaties hebben ervoor gekozen om alle medewerkers dezelfde pincode te laten gebruiken.
Pincode vergeten
Indien u uw pincode niet meer weer, kunt u deze eenvoudig opnieuw instellen.
Ga naar www.mijntelelock.nl en log in met uw email adres en wachtwoord. Rechts onderin ziet u een knop naar "mijn gegevens" staan. Selecteer deze knop. U komt vervolgens op de kaart met uw persoonlijke gegevens. Hier ziet u de knop om uw pincode te wijzigen. Klik op "wijzigen" en u kunt opnieuw een door u gekozen pincode invoeren.
Pincode op woonzorg locaties
De pincode wordt vaak gebruikt binnen woonzorg locaties. Omdat Telelock zo eenvoudig in gebruik is en er dan meerdere gebruikers van een Telelock slot zijn, kan het voorkomen dat er in de snelheid van werken de verkeerde deur wordt geopend. Door gebruik van een pincode op een dergelijke locatie is er net even een extra moment voor de medewerker om te kijken of de juiste deur wel wordt geopend.