Veel gestelde vragen

Hoe kunnen we u helpen?

Veel gestelde vragen consument

Telelock is een snel groeiend bedrijf met al een groot aantal gebruikers en mantelzorgers. Op veel vragen die bij gebruikers voorkomen hebben we al een keer een goed antwoord geformuleerd. In veel gevallen zal de snelste weg naar een goed antwoord op uw vraag hieronder tussen de veel gestelde vragen staan. U kunt ook de handleidingen of gebruikstips raadplegen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice via het handige contactformulier, zodat u snel het juiste antwoord kunt krijgen. Natuurlijk mag u altijd telefonisch contact opnemen met de medewerkers van onze klantenservice. Onze contactgegevens vindt u op de contactpagina

Handleidingen

Veel gestelde vragen zorgprofessional

Telelock is een snel groeiend bedrijf met al een groot aantal zorgmedewerkers die van de app gebruik maken. Op veel vragen die bij gebruikers en beheerders van Telelock voorkomen hebben we al een keer een goed antwoord geformuleerd. In veel gevallen zal de snelste weg naar een goed antwoord op uw vraag hieronder tussen de veel gestelde vragen staan. U kunt ook de handleidingen of gebruikstips raadplegen. Komt u er niet uit? Dan kunt u direct een verzoek indienen via ons service ticket systeem, zodat u snel het juiste antwoord kunt krijgen.  

Handleidingen

Service ticket systeem

Installatie

Wanneer u een bestelling plaatst bij Telelock, neemt de monteur binnen 5 werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak voor de montage, De monteur komt dan bij u thuis voor het plaatsen van het personenalarm en montage van het Telelock slot. De monteur doet ook meteen een testoptroep naar de alarmcentrale, om zeker te weten dat de apparatuur werkt. Telelock zorgt er voor dat uw persoonlijke gegevens bekend zijn bij de alarmcentrale en dat uw zorgorganisatie een digitale sleutel ontvangt, zodat hun medewerkers meteen bij u binnen kunnen als dat nodig is,

Ja, een speciaal getrainde monteur voert de installatie uit. Er wordt dan ook uitleg gegeven over het slot. Om deze reden is het verstandig om met twee personen aanwezig te zijn zodat u en eventueel uw partner of mantelzorger vragen kunnen stellen. De monteur laat ook een informatiemap bij u achter zodat u altijd terug kunt lezen wat de monteur heeft uitgelegd.

Indien de deur nu met een sleutel geopend kan worden, al dan niet door gelijktijdig aan de greep of knop te trekken, kan die deur ook met een Telelock slot worden ontgrendeld. Het mechanisme van een Telelock slot is instelbaar. De monteur die bij u het slot komt plaatsen stelt de kracht van het Telelock slot af op de situatie bij u thuis. Telelock is dus ook geschikt voor zwaar draaiende sloten of een oudere deur die de neiging heeft om te klemmen. Voor oudere deuren met een oplegslot heeft Telelock ook een elektronisch slot beschikbaar.

Er zijn in Nederland nog een groot aantal deuren met een oplegslot of een kettingslot. Telelock heeft ook voor deze sloten een elektronische oplossing voorhanden, zodat u nog steeds een veilig elektronisch slot aan de binnenkant van uw woning kunt plaatsen.

Wanneer u een bestelling plaatst op deze website, wordt deze binnen 2 werkdagen verwerkt. Telelock neemt uiterlijk binnen 5 werkdagen contact met u op voor het plannen van een afspraak met de monteur. U heeft ook de mogelijkheid om te kiezen voor een spoedplaatsing. We nemen dan op werkdagen binnen 48 uur contact met u op.

Zodra we uw bestelling hebben ontvangen controleren wij binnen vijf werkdagen de ingevulde gegevens. Wanneer alle gegevens gecontroleerd en compleet zijn sturen we u een bevestigingsemail. Onze partner Tunstall stuurt u dan binnen 10 werkdagen de apparatuur aan u op. Deze is gebruiksklaar en kunt u met behulp van de handige snelstartgids zelf meteen in gebruik nemen.

Indien u heeft gekozen om het alarmapparaat zelf te installeren is de apparatuur helemaal klaar gemaakt voor gebruik, u hoeft enkel de stekker in het stopcontact te doen. Kies een centrale plek uit in de ruimte waar u het meest verblijft en plaats daar het alarm apparaat. Wanneer u een plek gekozen heeft en de stekker in het stopcontact heeft gedaan, maak dan een testoproep door op de alarmknop te drukken. U wordt verbonden met de zorgcentrale, wanneer u iemand spreekt geef duidelijk aan dat het een testoproep is. Zo weet u altijd zeker dat de apparatuur juist is aangesloten.

Nee het alarmapparaat werkt middels een ingebouwde simkaart en wordt niet aangesloten op de telefoonlijn. Middels de ingebouwde simkaart heeft het apparaat een verbinding met de zorgcentrale.

Het is belangrijk de het alarmapparaat op een centrale plek in de woning staat in de ruimte waar u het meest bent. Vaak is dit de woonkamer. Daarnaast dient er een stopcontact in de buurt te zijn van de plek waar u het alarmapparaat wilt plaatsen. Het stroomsnoer aan het alarmapparaat is twee meter lang. U kunt eventueel een verlengkabel gebruiken als de gewenste plek voor het alarmapparaat verder dan twee meter van een stopcontact vandaan is.

Na installatie kunt u altijd extra aantal serviceartikelen en diensten bijbestellen, Zo kunt u eenvoudig uw abonnement uitbreiden met digitale toegangsbeheer om zelf digitale sleutels uit te kunnen geven aan familie en mantelzorgers. Ook kunt u extra fysieke sleutels of een handige afstandsbediening bestellen. U vindt deze onder serviceartikelen op deze website. U bestelt deze artikelen door het bestelformulier voor deze serviceartikelen op de Telelock website in te vullen.

Batterijen

De Telelock motorcilinder maakt gebruik van zes stuks AA formaat alkaline batterijen. U kunt de batterijen van uw Telelock elektronisch slot eenvoudig zelf vervangen. U vindt de instructies op de webpagina met handleidingen over het onderwerp "batterijen vervangen". U vindt deze pagina op deze website onder het kopje "ondersteuning". U kunt ook de handleiding in uw gebruikersmap raadplegen.

Als u bij het gebruik van het slot kort achter elkaar drie keer drie piepjes hoort, is het tijd om de batterijen te vervangen. De gebruikers van de digitale sleutels krijgen ook waarschuwing van de batterijstatus in de app. Als het slot aangeeft dat de batterijen bijna leeg zijn, kan het slot nog een aantal weken geopend worden. In ieder geval ruimschoots de tijd om batterijen te verwisselen.

Bij normaal gebruik gaan de batterijen minimaal een jaar mee. Met één set batterijen kan de deurcontroller of oplegslot ongeveer 30.000 – 50.000 schakelingen maken. Nadat een batterij-leegindicatie is gegeven blijft de motorcilinder nog een tijd werken. In ieder geval ruimschoots de tijd om batterijen te verwisselen.

U kunt de batterijen zelf vervangen, dat is net zo gemakkelijk als bij een afstandsbediening. U vindt de instructies op de webpagina met handleidingen over het onderwerp "batterijen vervangen". U vindt deze pagina op deze website onder het kopje "ondersteuning". U kunt ook de handleiding in uw gebruikersmap raadplegen.

Het vervangen van de batterijen van een Telelock oplegslot is net zo eenvoudig als het vervangen van de batterijen van een Telelock motorcilinder. Zie ook de instructies op de webpagina met handleidingen over het onderwerp "batterijen vervangen". U vindt deze pagina op deze website onder het kopje "ondersteuning". U kunt ook de handleiding in de gebruikersmap raadplegen.

Als u kort achter elkaar drie keer drie piepjes hoort, is het tijd om de batterijen te vervangen. U kunt deze zelf vervangen of vraag een van uw mantelzorgers.

Als het slot aangeeft dat de batterijen bijna leeg zijn, kan het slot nog een aantal weken geopend worden. In ieder geval ruimschoots de tijd om batterijen te verwisselen.

Telelock App

Het contact tussen het Telelock slot en de app gaat via Bluetooth en daardoor is het bereik maximaal tien meter. In sommige gevallen kan het bereik van tien meter te groot zijn, bijvoorbeeld in een appartementencomplex waar meerdere bewoners Telelock gebruiken. Het bereik kan dan aangepast worden zodat alleen de (voor)deur geopend kan worden op het moment dat iemand bij u voor de deur staat.

Nee, de digitale sleutel staat in de applicatie zelf. De deur wordt geopend door een draadloze (BLE) verbinding tussen de smartphone en het Telelock slot. Hiervoor heeft u geen internet verbinding nodig.

U kunt zelf eenvoudig digitale sleutels uitgeven, bijvoorbeeld aan familie, mantelzorgers, de hulp of uw buurman. U dient daarvoor uw abonnement uit te breiden met de optie digitaal sleutelbeheer. U kunt dit eenvoudig doen tijdens de bestelling

Bestellen en betalen

Wanneer u het Telelock huurt wordt er één fysieke sleutel met het Telelock slot meegeleverd. Extra fysieke sleutels kunnen eenvoudig worden bijbesteld tijdens het bestel proces, of u kunt deze later bijbestellen. De digitale "organisatiesleutel" voor de zorgorganisatie wordt direct door Telelock aan deze organisatie doorgegeven. Als u wilt dat er een tweede zorgorganisatie toegang heeft met Telelock geeft u dat aub door tijdens uw bestelling. De zorgorganisate regelt zelf het beheer van de digitale sleutels van de wijkteams. Met het abonnement digitale sleutel portaal, kunt u zelf 250 elektronische sleutels uitgeven en beheren via de app op uw telefoon of via de app van uw mantelzorger. Met deze digitale sleutels kunt u naasten of bekenden toegang geven tot uw woning. Bij de aankoop van het Telelock slot worden er standaard drie sleutels meegeleverd.

Na de eerste drie maanden is het abonnement bij Telelock maandelijks opzegbaar. U kunt uw Telelock slot of digitale bundel zelfs overdagen aan uw partner, Zorg er wel voor dat u Telelock altijd op de hoogte brengt van dit soort wijzigingen. De alarmcentrale moet immers op de hoogte zijn van de persoonlijke situatie. En ook de zorgorganisatie die bij u langskomt in geval van nood, moet u hebben aangemeld.

Het Telelock slot is een veiligheidsslot. De sleutels zijn gecertificeerd en niet na te maken. Op deze website van Telelock kunt u extra gecertificeerde sleutels bestellen. U kunt deze bestellen via de webshop of het bestelformulier voor serviceartikelen onder “serviceartikelen”

De Telelock afstandsbediening kunt u direct bij Telelock bestellen via de webshop of via het bestelformulier voor serviceartikelen onder “serviceartikelen”

Mutaties en retouren

U kunt uw Telelock slot, personenalarm of digitale bundel meenemen als u gaat verhuizen of zelfs overdagen aan uw partner, Zorg er wel voor dat u Telelock altijd op de hoogte brengt van dit soort wijzigingen. De alarmcentrale moet immers op de hoogte zijn van de persoonlijke situatie van de gebruiker van de dienst. En ook de zorgorganisatie die bij thuis langskomt in geval van nood, moet deze mutatie hebben ontvangen en de eventuele nieuwe gebruiker hebben aangemeld.

We willen u zo goed mogelijk kunnen helpen als u alarmeert. Daarom is het belangrijk dat u altijd aanpassingen van uw persoonlijke (gezondheids)situatie aan ons doorgeeft. Vooral wanneer u bent verhuisd, een telefoonnummer van uw mantelzorger(s) verandert of wanneer uw mantelzorger(s) op vakantie zijn. U kunt wijzigingen eenvoudig doorgeven via het contactformulier . U klikt bij het onderwerp ‘wijzigen gegevens’ aan en vult de rest verder in. Wij sturen u een bevestiging van uw aanpassing.

Binnen 14 dagen mag u het product altijd retour sturen, zonder opgave van reden. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd (recht van retour). U zal de apparatuur terug moeten sturen in de originele verpakking. Kosten voor het terugzenden van de apparatuur komen voor uw eigen rekening. De kosten die gemaakt zijn voor specifieke diensten en op maat gemaakte artikelen zoals hiernaa omschreven zullen wel worden doorbelast. Indien er kosten voor installatie of de-installatie door een monteur gemaakt zijn, kunt u deze kosten niet terug ontvangen of dient u deze alsnog te betalen. Artikelen die speciaal zijn gemaakt zoals extra sleutels kunnen niet worden terugbetaald. Alle overige kosten voor het abonnement en het product ontvangt u terug of worden niet geïncasseerd. Om gebruik te maken van het recht van retour kunt u contact opnemen middels ons contactformulier met als onderwerp ‘retour’, u kunt mailen naar of bellen met de klantenservice. U vindt de contactgegevens op de contactpagina.

U vindt een opzegformulier op deze website. U vindt deze onder het menu "ondersteuning" of via de directe link in het onderste deel van deze website.

Telelock motorcilinder - gebruikersvragen

Aan de binnenzijde zit een ronde knop die u kunt draaien. Zodra u met een kleine beweging aan de knop draait gaat de knop vanzelf draaien en zorgt ervoor dat het slot vergrendeld wordt. Als het slot vanuit de binnenzijde gezien links op de deur zit draait u de knop tegen de wijzers van de klok, en als het slot vanuit de binnenzijde gezien rechts op de deur zit draait u de knop met de wijzers van de klok mee. Zie ook de handleiding uit de gebruikersmap op blz. 4.

Telelock motorcilinder - probleemoplossing

Tip: probeer het Telelock slot te bedienen als de deur openstaat. Als het Telelock slot dan wel goed open en dicht draait, zit het probleem bij de sluiting van de deur in het kozijn. Neem contact op met uw verhuurder (of bij een koopwoning met een erkende timmerman).

Tip: probeer het Telelock slot te bedienen als de deur openstaat. Als uw Telelock motor draait maar het slot gaat niet open of dicht. Dan spreken we van ‘sleutel draait door, maar slot gaat niet open’. Ook bij gebruik van uw gewone sleutel, kan het voorkomen dat de sleutel gewoon draait alsof het slot open moet gaan, maar het slot gaat niet open of dicht. De oorzaak kan een technisch mankement aan uw slot zelf zijn, veroorzaakt door ouderdom of roest. Neem contact op met uw verhuurder. In geval van een koopwoning is het verstandig contact op te nemen met een erkende slotenmaker die het slot kan repareren of vervangen.

Tip: kijk goed wat er gebeurt als u het Telelock slot bedient als de deur openstaat. Als uw Telelock motor wel wil draaien, maar dan vastloopt kan uw slot defect zijn. Ook bij gebruik van uw gewone sleutel, kan het voorkomen dat de sleutel niet meer wil draaien in het slot. De oorzaak kan een technisch mankement aan uw slot zelf zijn, veroorzaakt door ouderdom of roest. Neem contact op met uw verhuurder. In geval van een koopwoning is het verstandig contact op te nemen met een erkende slotenmaker die het slot kan repareren of vervangen.

Als u huurder bent van een woning of appartement, neem altijd eerst contact op met de verhuurder. Als u een koopwoning heeft neem dan contact op met een erkend timmerman of de slotenexpert.

Neem dan gewoon contact op met Telelock. Dan proberen we met u samen de oorzaak van het probleem en beste weg naar de oplossing te vinden.

Veel deuren in Nederland hebben last van "werking" door wisselende weeromstandigheden. Uw Telelock slot behoort net zo gemakkelijk te werken als een normale sleutel. Als u uw sleutel normaal kunt gebruiken, zal uw Telelock slot ook normaal werken. Als uw sleutel een beetje hulp nodig heeft, door aan de deurknop te trekken als u uw sleutel gebruikt, doe dit dan ook bij gebruik van Telelock. Als uw deur vervelend klemt, neem dan contact op met uw verhuurder om de deur opnieuw af te stellen.

Digitale sleutels voor uw zorgorganisatie - veel gestelde vragen

U heeft dit niet nodig voor het verzorgen van de toegang voor een zorgorganisatie (indien uw zorgorganisatie is aangesloten bij Telelock). Dit wordt geregeld door Telelock wanneer u de betreffende organisatie doorgeeft bij uw bestelling.

Bij de aanschaf van uw Telelock slot is de digitale toegang voor uw zorgorganisatie inbegrepen. Geef tijdens de bestelling van uw Telelock slot de naam van uw zorgorganisatie door, zodat Telelock deze digitale sleutel kan uitgeven.

Nee, de digitale sleutel staat in de applicatie zelf. De deur wordt geopend door een directe draadloze (BLE) verbinding tussen de smartphone en het Telelock slot.

Als uw zorgorganisatie niet is aangesloten bij Telelock, neem dan contact op met Telelock. Wij kunnen dan met uw zorgorganisatie afstemmen op welke wijze zij gebruik kunnen maken van digitale sleutels voor meerdere cliënten en appartementencomplexen in de regio. Als de organisatie zich aansluit bij Telelock is dit voor u kosteloos, extra veilig en gemakkelijk. Medewerkers van het zorgteam kunnen dan altijd bij u naar binnen, ook bij mutaties en roosterwisselingen.

Het digitale slot van Telelock is speciaal ontwikkeld voor de zorg en voor gebruik door uw mantelzorgers. Telelock voldoet aan alle kwaliteitskeurmerken op gebied van sloten, montage en digitale veiligheid. Het Telelock product heeft slotenkeurmerk SKG***, Politiekeurmerk Veilig Wonen en het Ketenkeurmerk voor veilige toegang in de zorg van Branchevereniging WDTM.

Als uw zorgorganisatie hierom heeft gevraagd, of u gebruik maakt van personenalarmering, dient u ook de toegang tot de centrale toegangsdeur van uw appartementencomplex te hebben geregeld. Vroeger werd er gebruik gemaakt van sleutelkluisjes. Vanwege de vele incidenten en onveilige situaties werken de meeste woningcorporaties nu met digitale toegang. Bij uw aanvraag van een Telelock slot kunt u aangeven hoe de situatie met de centrale toegangsdeur is, dan kan Telelock dit in het aanvraagproces meenemen.

Vroeger werd er in de zorg veel gebruik gemaakt van sleutelkluisjes. Deze werden ook vaak geplaatst bij de centrale toegangsdeur van een appartementencomplex. Vanwege de vele incidenten en onveilige situaties werken de meeste woningcorporaties nu met digitale toegang. Bij veel appartmentencomplexen is al een voorziening van Telelock aangebracht, waardoor zorgmedewerkers toegang krijgen tot het complex. Bij uw aanvraag van een Telelock slot kunt u aangeven hoe de situatie met de centrale toegangsdeur is, dan kan Telelock dit in het aanvraagproces meenemen. Voor uw eigen voordeur kunt u kiezen voor een Telelock slot, of als uw verhuurder dat toestaat, ook een sleutelkluis.

Vroeger werd er in de zorg veel gebruik gemaakt van sleutelkluisjes. Deze werden ook vaak geplaatst bij de centrale toegangsdeur van een appartementencomplex. Vanwege de vele incidenten en onveilige situaties werken de steeds meer gebouweneigenaren nu met digitale toegang. Bij veel appartmentencomplexen is al een voorziening van Telelock aangebracht, waardoor zorgmedewerkers toegang krijgen tot het complex. Bij uw aanvraag van een Telelock slot kunt u aangeven hoe de situatie met de centrale toegangsdeur is, dan kan Telelock dit in het aanvraagproces meenemen. Voor uw eigen voordeur kunt u kiezen voor een Telelock slot, of als uw beheerder dat toestaat, ook een sleutelkluis.

Vroeger werd er in de zorg veel gebruik gemaakt van sleutelkluisjes. Deze werden ook vaak geplaatst bij de centrale toegangsdeur van een appartementencomplex. Vanwege de vele incidenten en onveilige situaties werken de steeds meer gebouweneigenaren nu met digitale toegang. Bij veel appartmentencomplexen is al een voorziening van Telelock aangebracht, waardoor zorgmedewerkers toegang krijgen tot het complex. Als uw Vereniging van Eigenaren nog niet bekend is met digitale toegangverlening voor hulpverleners, neem dan contact op met Telelock. Op de website van Telelock is ook informatie te vinden voor verhuurders en beheerders.

Zelf digitale sleutels voor eigen gebruik - Servicevragen consument

Ververs eerst uw sleutels. Controleer of bluetooth en locatievoorziening aan staat. U kunt ook uw smartphone opnieuw opstarten en probeer het dan opnieuw.

Start uw smartphone opnieuw op en kijk of u de foutmelding opnieuw krijgt. Neem anders contact op met Telelock.

Vraag een nieuw wachtwoord aan via het mijntelelock beheerportaal. Zie ook de instructie voor wachtwoord vergeten op deze website.

U vindt uitleg over het activeren van de digitale sleutel op deze website via de pagina met handleidingen, onder het kopje "ondersteuning". U kunt ook de handleiding uit de gebruikersmap raadplegen.

U kunt de link met de code uit de email ook “knippen” uit de email en in de app “plakken”. Zie ook instructies op deze website.

De code uit uw email is al eerder gebruikt, bijvoorbeeld op uw oude telefoon of voordat u de app opnieuw heeft geïnstalleerd. Elke code kan maar 1 keer geactiveerd worden. Vraag Telelock om een nieuwe digitale sleutel (activatiecode of referentiecode) te versturen. Als u eerder digitale sleutels heeft gebruikt, gebruik dan ook het wachtwoord dat u eerder heeft gebruikt.

U heeft eerder gebruik gemaakt van de App en gebruikt een ander wachtwoord als dat u eerder heeft aangemaakt. Gebruik uw eerdere wachtwoord of vraag een nieuw wachtwoord aan op www.mijntelelock.nl.

Als een gebruiker van digitale sleutels een nieuwe telefoon heeft, of de app opnieuw heeft geïnstalleerd, dan moet deze een nieuwe activatiecode aanvragen. Gebruik hiervoor het contactformulier op deze website.

Om uw sleutels weer te kunnen zien moet u in de App de sleutels verversen. Als u dan nog steeds geen sleutels ziet, is de installatie waarschijnlijk niet goed afgerond. Probeer opnieuw om uw digitale sleutels te activeren en rond het hele proces af.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op www.mijntelelock.nl. Kies de optie “wachtwoord vergeten”. In uw account op “mijntelelock” kunt u ook een nieuwe pincode invoeren (als u die vergeten bent).

De pincode is een code die de bewoner die het slot gebruikt als extra zekerheid verplicht kan stellen. De gebruiker van digitale sleutels moet dan eerst een pincode invoeren voordat de deur met de App kan worden geopend. Degene die de digitale sleutels gebruikt kiest zelf een persoonlijke pincode tijdens het activeren van de digitale sleutel op de smartphone.

De referentiecode is de code met 24 tekens die u in de email heeft ontvangen. Omdat deze in de email wordt verstuurd voor het activeren van de digitale sleutel, wordt deze code ook wel activatiecode genoemd.

Nee. De verificatiecode wordt alleen door enkele zorgorganisaties gebruikt als extra code tijdens de registratie. U kunt dit vakje overslaan.

Telelock adviseert om een gewone sleutel voor uw mantelzorger te bestellen.

Als de gebruiker van digitale sleutels een smartphone heeft, heeft deze ook een email account. Hiermee is de smartphone aangemeld bij de App store of de Playstore. Vraag eventueel iemand in uw omgeving om te helpen een geschikt email adres te gebruiken.

Zorgmedewerker digitale sleutels - Servicevragen dagelijks gebruik

Ververs eerst uw sleutels. Controleer of bluetooth en locatievoorziening aan staat. U kunt ook uw smartphone opnieuw opstarten en probeer het dan opnieuw.

Start uw smartphone opnieuw op en kijk of u de foutmelding opnieuw krijgt. Neem anders contact op met Telelock.

Als u de Toegang App opnieuw heeft geïnstalleerd, moet u met een nieuwe activatiecode uw digitale sleutelbos opnieuw activeren. Als u dat heeft gedaan moet u in de App de sleutels verversen om uw sleutels weer te kunnen zien. Als u dan nog steeds geen sleutels ziet, is de installatie waarschijnlijk niet goed afgerond. Probeer opnieuw om uw digitale sleutels te activeren en rond het hele proces af.

Als u een nieuwe Telefoon heeft, moet u de Toegang App opnieuw downloaden en met een nieuwe activatiecode uw digitale sleutelbos opnieuw activeren. Als u dat heeft gedaan moet u in de App de sleutels verversen om uw sleutels weer te kunnen zien. Als u dan nog steeds geen sleutels ziet, is de installatie waarschijnlijk niet goed afgerond. Probeer opnieuw om uw digitale sleutels te activeren en rond het hele proces af.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op www.mijntelelock.nl. Kies de optie “wachtwoord vergeten”. In uw account op “mijntelelock” kunt u ook een nieuwe pincode invoeren (als u die vergeten bent).

De pincode is een code die de bewoner die het slot gebruikt als extra zekerheid verplicht kan stellen. De gebruiker van digitale sleutels moet dan eerst een pincode invoeren voordat de deur met de App kan worden geopend. Degene die de digitale sleutels gebruikt kiest zelf een persoonlijke pincode tijdens het activeren van de digitale sleutel op de smartphone.

De cliënt kan bij Telelock kiezen voor eigen gebruik van digitale sleutels. De cliënt kan zo zelf sleutels uitgeven aan mantelzorgers, de hulp of een (extra) zorgorganisatie.

De cliënt kan bij Telelock kiezen voor eigen gebruik van digitale sleutels. De cliënt kan zo zelf sleutels uitgeven aan mantelzorgers, de hulp of een (extra) zorgorganisatie.

Telelock is speciaal ontwikkeld voor zorgorganisaties die samen willen werken, bijvoorbeeld bij het delen van de Nachtzorg. Als de zorgorganisaties onderling afspraken hebben gemaakt, en dit ook afgestemd met Telelock, zorgt Telelock ervoor dat zowel de zorgteams die overdag de zorg verlenen als de Nachtzorgteams toegang hebben tot de woning van de cliënt. De cliënt hoeft hiervoor zelf niks te regelen.

Bij de bestelling van het Telelock slot wordt gevraagd welke organisaties toegang moeten krijgen. In dit geval moet in elk geval de organisatie die de alarmopvolging doet toegang tot uw woning krijgen. In veel gevallen kan het ook wenselijk zijn dat uw zorgorganisatie overdag ook gebruik kan maken van de woningtoegang. Laat de cliënt of contactpersoon contact opnemen met Telelock om dit te regelen.

Zorgmedewerker digitale sleutels - Servicevragen installatie

U kunt de link met de code uit de email ook “knippen” uit de email en in de app “plakken”. Zie ook instructies op deze website.

De code uit uw email is al eerder gebruikt, bijvoorbeeld op uw oude telefoon of voordat u de app opnieuw heeft geïnstalleerd. Elke code kan maar 1 keer geactiveerd worden. Vraag Telelock om een nieuwe digitale sleutel (activatiecode of referentiecode) te versturen. Als u eerder digitale sleutels heeft gebruikt, gebruik dan ook het wachtwoord dat u eerder heeft gebruikt.

U heeft eerder gebruik gemaakt van de App en gebruikt een ander wachtwoord als dat u eerder heeft aangemaakt. Gebruik uw eerdere wachtwoord of vraag een nieuw wachtwoord aan op www.mijntelelock.nl.

Nieuwe telefoon is nieuwe sleutel! Als een gebruiker van digitale sleutels een nieuwe telefoon heeft, of de app opnieuw heeft geïnstalleerd, dan moet deze een nieuwe activatiecode aanvragen. Vraag de beheerder van Telelock in uw organisatie om een nieuwe sleutel te sturen. Als Telelock de mutaties voor uw organisatie doorvoert gebruik hiervoor dan het contactformulier op deze website.

Om uw sleutels weer te kunnen zien moet u in de App de sleutels verversen. Als u dan nog steeds geen sleutels ziet, is de installatie waarschijnlijk niet goed afgerond. Probeer opnieuw om uw digitale sleutels te activeren en rond het hele proces af.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op www.mijntelelock.nl. Kies de optie “wachtwoord vergeten”. In uw account op “mijntelelock” kunt u ook een nieuwe pincode invoeren (als u die vergeten bent).

De pincode is een code die de cliënt die het slot gebruikt als extra zekerheid verplicht kan stellen. Ook op zorglocaties waar meerdere woningen zijn uitgerust met Telelock wordt soms gewerkt met pincodes. Dat voorkomt in veel gevallen dat door snel handelen de verkeerde deur kan worden geopend. De gebruiker van digitale sleutels moet dan eerst een pincode invoeren voordat de deur met de App kan worden geopend. Degene die de digitale sleutels gebruikt kiest zelf een persoonlijke pincode tijdens het activeren van de digitale sleutel op de smartphone.

De referentiecode is de code met 24 tekens die u in de email heeft ontvangen. Omdat deze in de email wordt verstuurd voor het activeren van de digitale sleutel, wordt deze code ook wel activatiecode genoemd.

Nee. De verificatiecode wordt alleen door enkele zorgorganisaties gebruikt als extra code tijdens de registratie. U kunt dit vakje overslaan.

Neem contact op met uw werkgever. Als u digitale sleutels gebruikt voor uw werk, vraag dan naar het beleid voor uw functie om digitale sleutels te gebruiken.

Neem contact op met uw werkgever. Vaste medewerkers maken gebruik van een email adres van de werkgever. Flexmedewerkers hebben specifieke afspraken met de werkgever.

Neem contact op met uw werkgever. Als u Telelock voor uw werk nodig heeft, gebruikt u waarschijnlijk ook een smartphone. Vraag uw werkgever naar het beleid om de digitale sleutel te activeren. Flexmedewerkers hebben specifieke afspraken met de werkgever.

Woningcorporaties en Vereniging van Eigenaren- Wat kan Telelock voor de veiligheid van uw bewoners betekenen?

Vroeger werd er in de zorg veel gebruik gemaakt van sleutelkluisjes. Deze werden ook vaak geplaatst bij de centrale toegangsdeur van een appartementencomplex. Vanwege de vele incidenten en onveilige situaties werken steeds meer gebouweneigenaren nu met digitale toegang. Bij veel appartementencomplexen is al een voorziening van Telelock aangebracht, waardoor zorgmedewerkers toegang krijgen tot het complex. Als uw Vereniging van Eigenaren nog niet bekend is met digitale toegangverlening voor hulpverleners, neem dan contact op met Telelock. Op de website van Telelock is ook informatie te vinden voor verhuurders en beheerders.

Het Telelock digitale toegang systeem is ontwikkeld om medewerkers van de thuiszorg en andere hulpverleners op een veilige manier met hun smartphone binnen te laten in de woning van hun cliënten. Met een Telelock slot heeft de bewoner geen sleutelkluisje meer nodig. Een professionele monteur vervangt het huidige deurslot met het Telelock slim elektronisch slot. Via een app op een smartphone kan de bewoner hulpverleners toegang geven tot de woning. Is er hulp nodig en staat de hulpverlener voor de deur? Dan kan de hulpverlener het slot openen met een digitale sleutel op de smartphone. Zelf kunnen bewoners het slot nog steeds openen met een gewone sleutel en aan de binnenkant met een makkelijke draaiknop. Om de hulpverleners ook 24/7 toegang te verschaffen tot de complexen is er ook een Telelock centrale deurcontroller beschikbaar. In het digitaal toegang beheersysteem van Telelock worden de toegangsrechten van hulpverleners beheerd, waarbij gegevens van elke gebruiker zijn geregistreerd in een afgeschermd deel van de betreffende zorgorganisatie. De Telelock deurcontroller voor centrale toegangsdeuren wordt gekoppeld aan het bestaande elektronische toegangssysteem van een complex. Bewoners die geen zorg nodig hebben worden niet belast met andere sleutels of druppels.

Thuiszorgorganisatie Archipel Thuis werkt met elektronische sloten. Medewerkers kunnen daardoor indien nodig snel ter plaatse zijn. Zij hoeven niet eerst sleutels op te halen maar kunnen binnenkomen met de app op de telefoon. Cliënten bepalen zelf wie zij toestemming geven om binnen te komen. Ook woningcorporaties in de regio ondersteunen het Telelock systeem om de zorg toegang te verschaffen tot de centrale toegangsdeuren van appartementen waar cliënten wonen. Het elektronisch slot heeft het politie-keurmerk veilig wonen, SKG*** veiligheidskeurmerk en het WDTM keurmerk voor veilige woningtoegang voor de zorg. Daarmee is het Telelock slot veilig om hulpverleners snel toegang te bieden, maar ook een veilige oplossing tegen inbraak. De cliënten hoeven niet meer te kiezen voor een onveilige sleutelkluis die zichtbaar is aan de buitenkant van de woning. Wijkzorgmedewerker Inge vertelt over haar ervaringen in het demonstratiefilmpje op de website.

Steeds meer zorgorganisaties ondersteunen het gebruik van een elektronisch slot. Als in een regio gebruik wordt gemaakt van Telelock kunnen zorgorganisaties aangeven in welke wijken zij toegang nodig hebben voor centrale toegangsdeuren van complexen waar hun cliënten wonen. Met toestemming van de woningcorporatie of VvE kan Telelock “organisatiesleutels” uitgeven aan deze zorgorganisaties. Dit proces verloopt via richtlijnen van het ketenkeurmerk veilige toegang voor de zorg waarin onder andere afspraken zijn vastgelegd omtrent dataveiligheid en privacy. De verhuurder of beheerder kan optioneel met behulp van Telelock “beheerportaal” zelf ook sleutels uitgeven.

Het Telelock elektronisch slot is het enige slot voor de thuiszorg met de mogelijkheid voor de gebruiker om digitale sleutels uit te geven aan één of meerdere zorgorganisaties, een zogenaamde “organisatiesleutel”. Met deze unieke functie van Telelock is het mogelijk om hulpverleners van verschillende organisaties toegang te verschaffen tot de woning. De digitale sleuteluitgifte voor de medewerkers van deze organisaties verloopt via hetzelfde veilige digitale sleutelbeheer systeem. De bewoner bepaalt zelf welke organisatie hij/zij toegang verschaft. En alle toegang wordt geregistreerd. Gemakkelijk en veilig!

De eigenaar van een Telelock slot (bewoner of verhuurder) verleent toegangsrechten aan een organisatie door het uitgeven van een “organisatiesleutel”. De toegangsrechten van deze organisatiesleutels worden beheerd in het unieke gedeeld digitaal sleutelbeheer systeem van Telelock. Vanuit dit voor de betreffende zorgorganisatie afgeschermde deel van het systeem worden de digitale toegangsrechten en gegevens van de individuele zorgmedewerkers beheerd. Deze toegangsrechten worden gekoppeld aan sloten van bewoners en appartementen complexen. De digitale sleutels worden individueel aan medewerkers uitgegeven en beheerd. Het systeem en bijbehorende processen zijn zodanig ingericht dat bij personeelswisselingen en invalkrachten toegangsrechten eenvoudig aangepast kunnen worden. Het gebruik van digitale sleutels door medewerkers is voor de beheerder van digitale toegang van de organisatie volledig traceerbaar. De eigenaar van het slot kan alleen zien welke organisatie een sleutel heeft gebruikt. Zo is het systeem optimaal beveiligd en wordt de privacy van medewerkers gewaarborgd.

Bewoners kunnen, naast het uitgeven van een “organisatiesleutel”, ook zelf persoonlijke digitale sleutels uitgeven aan hulpverleners. Via de beheerportaal van Telelock kunnen bewoners digitale sleutels uitgeven aan mantelzorgers, de hulp of medewerkers van een zelfsturend wijkteam. De digitale sleutel van de eigen woning is gekoppeld aan de centrale toegangsdeur, zodat de hulpverlener ook toegang heeft tot het complex om hulp te verlenen.

In het verleden werd veel gewerkt met sleutelbossen met sleutels van voordeuren van cliënten en centrale toegangsdeuren. Een sleutel van een cliënt aannemen lijkt veilig en vertrouwd. Maar een sleutel kan kwijtraken. Soms kan een sleutel in de drukte ook worden vergeten, of moet deze eerst ergens opgehaald worden. Zo wordt kostbare tijd verloren. Wanneer een cliënt zich niet goed voelt, wil de hulpverlener daar zo snel mogelijk zijn om de nodige zorg te kunnen geven. Om die reden geven steeds meer organisaties de voorkeur aan en digitaal slot op de voordeur of een sleutelkluis met pincode. Dat is veiliger én werkt efficiënter. Zeker nu zorgorganisaties steeds vaker in de nacht gaan samenwerken wordt ook het werken met kluisjes en uitwisseling van kluiscodes steeds omslachtiger. Bovendien zijn cliënten zich steeds meer bewust van alternatieve oplossingen die het gebruik van een sleutelkluis overbodig maken. Mede door de vele inbraken bij kwetsbare ouderen willen de meeste cliënten van de thuiszorg liever geen van buitenaf zichtbare sleutelkluis meer bij de voordeur gemonteerd hebben. Zeker nu de digitale oplossingen voor aantrekkelijke tarieven worden aangeboden wordt steeds vaker gekozen voor een elektronisch slot. Hiermee zijn zowel cliënten als medewerkers van de thuiszorg grote voorstander van gebruik van veilige digitale toegang.

Een aantal aspecten zijn belangrijk voor gebruik van een digitaal hulpmiddel. Het moet in de eerste plaats veilig zijn, in alle gevallen bij bewoners toegepast kunnen worden, gemakkelijk zijn in gebruik, zorgorganisaties samen laten werken in een regio en rekening houden met privacy van bewoners en medewerkers. Het beheren van digitale toegang voor medewerkers van de verschillende zorgorganisaties vereist een goede en betrouwbare software oplossing en organisatie. Het Telelock systeem voldoet als enige digitale systeem aan deze vereisten en alle bijbehorende keurmerken. De basis voor Telelock dan ook in nauwe samenwerking met samenwerkende zorgorganisaties in een regionale zorgcirkel ontwikkeld en daarmee een volledig Nederlands product.

Steeds meer zorgorganisaties ondersteunen het gebruik van een elektronisch slot van Telelock. Telelock is het enige digitale toegang systeem dat is gecertificeerd volgens het ketenkeurmerk veilige toegang voor de zorg van de WDTM. Intussen zijn er meer dan 50 zorgorganisaties en duizenden zorgmedewerkers die in het jaar 2021 samen al meer dan 2.500.000 keer via Telelock toegang hebben gekregen tot hun cliënten.

Met het in gebruik nemen van het Telelock systeem kunnen alle hulpverleners een digitale sleutel krijgen voor geregistreerde digitale toegang tot een complex. De digitale sleutel van een Telelock slot op de eigen woning is ook gekoppeld aan de centrale toegangsdeur, zodat ook mantelzorgers toegang hebben tot het complex om hulp te verlenen. Zo wordt voorkomen dat hulpverleners ’s nachts aan moeten bellen bij de buren. Hierdoor is het voor bewoners ook niet meer nodig om de centrale deur te openen voor vreemden, die claimen zorg te moeten verlenen bij een buurvrouw. Op deze manier levert Telelock een bijdrage aan de veiligheid in een gebouw.